Royan

30 april 2023 - Royan, Frankrijk

Vrijdag zijn we naar Rayon gereden, een wat grotere badplaats hier 12 km vandaan. Wat een verschil met het lieflijke Saint-Palais! Veel toeristen, volle terrassen en heel veel winkels met de gebruikelijke souveniers.

Wel geslaagd voor een T-shirt op mijn bloemenbroek, want het is niet zo handig als je daarvoor geen geschikte top meeneemt!

Met de hondjes een terrasje gepakt en hen getrakteerd op een glas koel water en onszelf op een heerlijke coupe ijs! Het is niet voor niets vakantie toch?

Alhoewel het hier heerlijk is aan zee, mooi weer en een super camping, lokt het binnenland nu toch, bovendien zijn de weersvooruitzichten voor de volgende weken aanzienlijk minder. Onze Bodegraafse campingburen komen vanmiddag een wijntje doen. Zij vertrekken ook dinsdag, maar dan in tegengestelde richting, namelijk langs de kust omhoog!

We gaan naar Bujaleuf ergens onder Limoges naar een camping aan het meer van Sainte Helene, in de bossen in plaats van aan het strand. Er schijnen fijne wandelroutes te zijn, dus die gaan we eens bekijken.

Volgende berichten komen dan ook vanuit daar, maar de plannen voor daarna liggen al klaar. Waarschijnlijk richting Montauban, waar Pat en Roel graag zouden willen wonen. Zo ver is het echter nog niet, eerst maar eens genieten van wat we nu zien en doen.

RoyanIjsco in Royan

1. Yvonne:
    1 mei 2023
    Popke heerlijk ijscoupe, blijf nog maar weg het weer is nog niks hier