Vonnas

7 juni 2023 - Vonnas, Frankrijk

6 juni 2023 aankomst in Vonnas, het gastronomiedorpje van Frankrijk.

De plaats wordt ook wel Village Blanc genoemd naar de chefkok Georges Blanc. Hoeveel beroemdheden hier wel niet hebben gedineerd, ongelooflijk! Alle Franse presidenten, maar bijvoorbeeld ook ook Gorbatsjov, Ford en Kohl.

Ook hangt er een wall off fame van beroemde en beruchte filmsterren uit heel Europa en de VS. Het is een slaperig dorpje wat voornamelijk draait op het hotel, restaurant en winkels van deze Georges!

Wij staan hier op de gemeentecamping, echt een aanrader! Hele grote plekken, een hele leuke beheerder ( Ludo) en op loopafstand van het dorp!

Natuurlijk heb ik wat lekkers gekocht bij de winkel van Georges, iets te snoepen en een pot babas avec rhum! Met dat laatste wachten we wel tot we thuis zijn, want uit ervaring weet ik dat je daar 3 dagen dronken van bent!

Morgen gaan we hier weer weg en rijden richting Mesnil-Saint-Père.

De gouden kip met de 3 michelinsterrenDe limonadefabriekRestaurant Georges Blanc