Saint-Palais-sur-Mer (Maritime-Charante)

27 april 2023 - Saint-Palais-sur-Mer, Frankrijk

Dinsdag met de routebeschijving op de telefoon naar Saint Palais gereden. Gelukkig werkte deze perfect en was de afstand 255 km, waar we ruim 3 uur over hebben gedaan. Als we de navigatie in de auto hadden gevold, waren we anderhalf uur en 100 km meer kwijt geweest. De tijd is niet het belangrijkste, maar met de huidige brandstofprijzen is een extra 100 km wel een bezwaar!

We staan hier op een prachtige camping aan de kust. De camping is gewoon een heel groot park met enorme grote staplaatsen, waar je wel

2 caravans auto’s en voortenten op kwijt kan.

Heerlijk ruim en rustig. Vanuit de caravan kunnen we de zee zien en horen de golven tegen de kust slaan. S’avonds zien we het lichtbaken voor de kust!

We treffen hier het eerste verwarmde toiletgebouw met heerlijke ruime douches waarvan je zelf de temperatuur kunt bepalen.

Gelijk maar even eeen grote was gedraaid en het bed verschoond! Helaas de eerste dag wel wat regenachtig, maar al wel een veel betere temperatuur!

Er varen hier cruiseschepen (Fred Olsen, cruiseline) voor de kust langs.

Het is hier de Golf van Biscaje. Je kunt hier heerlijk langs de promenade lopen.

Vandaag voor het eerst ook het zonnetje en 20°C. Al voor het ontbijt een lange wandeling gemaakt en daarnet naar de bakker gelopen.

Wij eten graag pain de campagne, of wel bruin brood. Dat valt niet makkelijk te vinden, ze zijn hier dol op wit brood. En als je bruin brood vindt is het meer korst dan brood, want er zitten enorme gaten in het brood. Vroeger zei mijn moeder dan altijd, dat de bakker er door heen was gekropen, nou daar lijkt het wel op!

Morgen ruim inkopen doen, want de Fransen hebben een lang weekend. Maandag is alles dicht vanwege 1 mei, de dag van de arbeid.

We zijn van plan om hier in ieder geval tot dinsdag te blijven, daarna gaan we denk ik het binnenland opzoeken. In ieder geval op zoek naar wat stabieler zomerweer, als we dat deze zomer überhaupt krijgen. Het lijkt me in Nederland nu ook niet alles op de camping!

VissershuisKust Saint-PalaisPain de Campagne

1. Yvonne:
    27 april 2023
    Maureen en Popke genieten hier is het koud wel vandaag aan de oranje gebak en oranje bitter nu niet zo'n leuke mededeling wim brombeck van nr 23 is overleden verder gaat bij ons de huur met €40 omhoog