Bujaleuf (Limousin)

4 mei 2023 - Bujaleuf, Frankrijk

Dinsdag op tijd vertrokken uit Saint-Palais-sur-Mer, helaas de buitentemperatuurmeter laten liggen! Niet heel belangrijk, maar wel jammer. Bij thuiskomst maar weer op zoek naar een andere. Het was best een lange rit, ook vanwege het feit dat de navigatie ons weer eens een onherbergzaam weggetje op stuurde. Ze moesten toch eens een goede navigatie voor een auto met caravan ontwikkelen! We zijn ook dwars door Limoges gestuurd, wel leuk die smalle straatjes, maar niet met een caravan achter je auto.

Via de toeristische route (route de Agnes) in Bujaleuf (Limousin) aangekomen.

Wat een prachtige camping aan een prachtig “meer” , eigenlijk een verbreed gedeelte van de rivier de Maulde. We staan op deze terassencamping prachtig met uitzicht op het meer.
Deze camping wordt gerund door een Nederlands echtpaar (Mike en Marian van Zadelhoff, misschien bekend uit het programma “Ik vertrek” ). Bijzonder is dat zij iedere wel wat organiseren, van maaltijden tot portproeverij!

Er zijn nauwelijks andere gasten, hooguit een paar campers en een caravan. Alles wat je hier hoort is het ruisen an de bomen en het zingen van de vogels. Gisteren zagen we grote roofvogels in de lucht boven ons, het bleken jonge kiekendieven te zijn. Prachtig gezicht, later zagen we nog een volwassen mannetje vliegen, wellicht hun papa.

Ook vliegen hier de mooiste vlinders rond, onder andere de koninginnepage.

Het is hier echt ongekend mooi en rustig, we moesten wel een half uur rijden voor boodschappen, dus maar flink ingeslagen.

Met het nodige voer en leesvoer gaan we de komende dagen eens lekker ontspannen, het weer is alleszins redelijk, afwisselend zon en een wolkje.

Camping BujaleufMeer van St. Helène

1. Yvonne:
    4 mei 2023
    Maureen mooie omgeving heerlijk Frans stokbroodje met kaas en genieten van het uitzicht wij vandaag voor het eerst op het balkon gezeten en lekker buiten gegeten groetjes van ons
  2. Ingrid:
    5 mei 2023
    Klinkt fantastisch!
    Wij zijn gisteren naar Veere gefietst en zijn behoorlijk verbrand na eindelijk een warme dag!
    Jullie maar lekker genieten van de mooie dagen op deze camping. Wij rijden vandaag weer naar huis.
  3. Nicole:
    8 mei 2023
    Ik zat me net onder het klussen te bedenken of je al iets geschreven had over jullie avonturen.
    Op één of andere manier krijg ik geen melding 😔
    Toch blij dat ik even heb gespiekt. Zo leuk om jullie avonturen te lezen. Have fun