Bagnols-sur-Cèze

2 juni 2023 - Bagnols-sur-Cèze, Frankrijk

Donderdag 1 juni aangekomen bij Camping Genets d’Or in Bagnols-sur-Cèze.Een heerlijke camping in het bos met ruime plaatsen aan een heerlijk helder stromend riviertje de Cèze.De reis hier naar toe was best lang, we hebben er zeker 5 uur over gereden. Uiteraard werd het eenmaal van de A7 af weer een heerlijk binnendoor weggetje! Met de nodige rotondes (daar zijn ze hier gek mee!) en de huizenhoge drempels bij de 30 km zone’s in de dorpjes! Deze keer wachtte ons nog een leuke surprise, een heel smal bruggetje zonder vangrails over de Cèze.Voor de auto niet zo’n probleem, maar er hangt ook nog een brede caravan achter! Gelukkig is het goed gegaan.We hebben lekker gegeten in het restaurant wat bij de camping hoort.De vogels hebben hier de hele nacht doorgezongen. Heel bijzonder is wel de wielewaal die we hier steeds horen zingen. Die hebben we in Nederland nog nooit gehoord.

De hondjes hebben inmiddels de smaak van het water te pakken.Ze hebben heerlijk in de rivier gespeeld en vanmiddag aan een lange lijn zelfs het water overgezwommen.

Bagnols is een leuk plaatsje, heb er vanmiddag een jurkje en een korte broek gekocht. In de winkel was een mevouw met een jongen net als Matts. Nou ja, jongen, hij was al 46 jaar, maar reageerde precies hetzelfde, als vanzelf raak je dan even in gesprek.Ook de hondjes oogsten veel bekijks in de buggy. Zoiets zien ze hier schijnbaar nooit, mensen nemen er zelfs foto’s van. Zowel gevraagd als ongevraagd.

We willen nog even naar Uzès en nog naar Saint-Martin-d’Ardeche.Waarschijnlijk vertrekken we dinsdag weer naar 255 km verderop.

Ons plekje

1. Betty Velthuijs:
    3 juni 2023
    Wat een fijn verhaal. En best spannend over dat bruggetje.
    Lekker plekje zo onder de bomen.
    Groetjes Henk en Betty
  2. Yvonne:
    3 juni 2023
    Spannend over dat bruggetje maureen hier wordt het nu mooi weer zitten om 0 9.00uur al op het balkon maar geniet nog maar van de mooie camping aan het riviertje groetjes Bert en yvonne