Mesnil-Saint-Père

11 juni 2023 - Mesnil-Saint-Père, Frankrijk

Donderdag 8 juni zijn we aangekomen in Mesnil-Saint-Père, een kleine plaats aan Lac d’Orient. Op deze camping zijn wij al twee keer eerder geweest.

Het is een mooie camping direct aan het meer gelegen. Op dit meer mogen geen motorboten varen, omdat het een reserve waterreservoir betreft voor Parijs. De Seine stroomt hier vandaan.

Wel heerlijk schoon water om in te zwemmen, wat we dus bijna iedere dag doen met de hondjes. We mogen wel oppassen dat het geen zeehondjes worden.

We hebben ook in het zwembad gezwommen, wat inhield dat we voor Popke dus nog een strakke zwembroek moesten kopen, omdat shorts niet zijn toegestaan in de Franse zwembaden. Die shorts zouden niet hygiënisch zijn, snap er niks van, want wat is er meer hygiënisch aan een ballenknijper?

We hadden hier tot nu toe elke dag 30°C, maar gelukkig heeft een onweersbui vanavond de boel een beetje opgefrist. We mopperen niet hoor, we hebben het hier in Frankrijk in het begin koud genoeg gehad.

We blijven hier tot donderdag en rijden dan naar Mersch in Luxemburg, waar we een dagje blijven staan, daarna trekken we voor een weekje door naar Zuid-Limburg, waarna onze buitenlandse vakantie voorbij is.

Lac d’Orient