Toutainville (Normandië)

12 april 2023 - Toutainville, Frankrijk

Kipjes in ToutainvillePont-AudemerSlecht weer voorspeld

11-04-2023

Gisteren van onze Britse buurman, 2 dozen rode wijn gekregen. Hij had per abuis te veel gekocht en moest het weggooien, of er heel veel invoerbelasting voor betalen, dankzij Brexit. Hij wilde geen geld aannemen, maar vond het prima als we aan hem zouden denken bij het opdrinken er van!

De auto heeft opeens nog meer ballast gekregen 🍷🤪.

Na een zeer onrustige en stormachtige nacht, was het s’ochtends opeens heel rustig en werd windkracht 4 voorspeld. Direct besloten om het er op te wagen en de sprong naar Normandië te maken.

Natuurlijk hebben we ons onderweg weer een keer verrreden, want die Franse bewegwijzering blijft behelpen, maar we waren om half drie toch op camping Risle et Seine in Toutainville aangekomen.

Natuurlijk wilde het neuswiel weer niet naar beneden, het blijft een geworstel met dat onding.

Toch eens goed naar laten kijken!

Op de camping lopen hele dikke kippen los rond. Boef vond het reuze interessant en hij baalde er van dat ze niet bleven staan. Ze hebben hier ook schaapjes lopen, heel leuk. De Australische herder met verschillend gekleurde ogen en een grijze perzische kat, maken het beestenspul compleet.

Het zijn voornamelijk campers die hier verblijven, de meeste denk ik maar voor 1 nacht, Belgen, Fransozen en Britten. Nog geen Nederlander gezien.

12-04-2023

Bij onze aankomst is het begonnen te regenen en dat heeft zeker tot vanmorgen 7 uur aangehouden.

De caravan stond bijna in een zwembad. Gelukkig werd het even droog, zodat we de hondjes konden uitlaten en bij de receptie onze bestelde croissants ophalen.

Wat een heerlijke croissants, maar wat een vette hap voor veel geld. Ik moet toegeven de 4 croissants van Hoogvliet voor bij elkaar € 1,00  het niet halen bij deze heerlijkheden van € 1,30 per stuk, maar echt goed voor de lijn zijn ze niet, dus maken we er geen gewoonte van.

Gisteravond een pannetje met een restje groenten in water buiten gezet, tot veel plezier van de kippen, die de groenten uit het pannetje hebben gepikt. Wat een grappige diertjes🥰

Ondanks dat ze voor vandaag niet veel goeds voorspelden, schijnt er nu een waterig zonnetje en waait er een koud westenwindje, waardoor het maar 11°C is. We gaan zo met de hondjes een lekkere wandeling langs het meer maken.  De camping ligt echt prachtig hier aan het meer.

Het plaatsje Pont-Audemer, wat hier vlakbij ligt, ziet er echt schilderachtig uit. Allemaal houten vakwerkhuizen en grachtjes. Ze noemen het “Het Venetië” van Normandië. We hebben er wat rond geslenterd en boodschappen gedaan.

Bij terugkomst op de camping ging het even mis, Boefje dacht opeens een jachthond, in plaats van een gezelschapshond te zijn en ging achter een mopperende kip aan! Wat kunnen die hard lopen zeg!

Boef heeft hem gelukkig niet te pakken gekregen, maar het duurde wel even voordat we Boef weer aangelijnd hadden. Cesar geeft niks om de kippen, die loopt er gewoon tussen door. Als troost hebben we de kippen wat appelklokhuizen gegeven, ze waren er echt blij mee en pikten ze lekker weg!

Afwisselend schijnt hier de zon en valt er een (hagel)buitje naar beneden. Voor vanavond geldt hier code oranje, het stormt aardig, vooral bij een bui! Tot aanstaande zaterdag blijft het weer koud en wisselvallig, maar we staan hier prima op de camping en houden het nog wel even vol. Op zijn vroegst maandag reizen we door richting Bretagne! Eerst nog wat bezienswaardigheden hier bekijken!

1. Ingrid:
    12 april 2023
    Wat jammer dat het weer wat tegenvalt, maar met een extra glaasje rood blijf je toch lekker warm!
    Lijkt het in Bretagne beter qua weer?
  2. Nicole:
    12 april 2023
    Heerlijk om jullie avonturen weer te lezen. En die kippies, wat zijn ze leuk 😍 Geniet van al het moois 😘
  3. Yvonne:
    12 april 2023
    Jammer van het weer maar je hebt heerlijke wijn maureen en Popke
  4. Betty Velthuijs:
    13 april 2023