Koud, koud en nog eens koud!

8 april 2023 - Autingues, Frankrijk

HeIaas blijft het weer wat achter en komt de temperatuur overdag niet boven de 8°C uit.

Gelukkig hebben we kleding voor alle weersoorten bij ons en is de jeans en het fleecejack lekker  warm. De hondjes hebben het best naar hun zin en het ontbreekt hen niet aan vrouwelijke belangstelling. Roxanne de kleine airdale terrier staat regelmatig voor onze deur te roepen. Er is een mooi speelveldje hier voor de hondjes en in tegenstelling tot de meeste campings zijn de hondjes hier zelfs gratis.
De grond hier is zo drassig dat je moet oppassen om niet met je caravan en auto er in weg te zakken! Wij zijn de enige Nederlanders, de meeste hier zijn Vlaams of Brits. Sommige kamperen zelfs in tentjes! Ik moet er niet aan denken, hier gaat s’avonds de kachel aan in de caravan.

We hebben voor het paasweekend weer voldoende lekkers ingelagen en het ontbreekt zelfs niet aan onze traditionele bubbels en aardbeien. Voor groenten vragen hier de hoofdprijs, de boontjes kosten hier zelfs € 7,00 voor een pond. De meeste Fransen eten dus groenten uit blik of pot!

Bruin brood en verse melk kom je hier ook niet tegen, maar wel een heel gangpad met toetjes, Franse kaas en vlees, wat uitsluitend per kilogram gaat. We passen ons dus lekker aan en hebben vanavond zalm in ons rookoventje klaargemaakt met sla, tomaat en gekookte krieltjes in de schil met uiteraard een heerlijk glaasje sauvignon blanc. Nu lekker aan de koffie.

Aanstaande dinsdag reizen wij door naar Normandië, waar ons helaas nog slechter weer wacht! Veel regen en harde wind, maar het zal toch wel een keer beter weer worden? In 2018 was dit weer de reden om een andere route te kiezen, maar deze keer zetten wij door en laten we ons niet kennen!  Zodra we daar zijn geland, laten we weer wat van ons horen!

Autingues

1. Betty Velthuijs:
    9 april 2023
    Nogmaals heel veel plezier!
  2. Wil Broeksteeg:
    9 april 2023
    Ohhhh ze hebben nieuwe mandjes