Les Moutiers-en-Retz (Loire-Atlantique)

23 april 2023 - Les Moutiers-en-Retz, Frankrijk

Vrijdag 21 april aangekomen in Les Moutiers-en-Retz bij heel laag water! Nergens schijnt het verschil tussen eb en vloed zo groot te zijn als hier aan deze kust.

Nadat we onze caravan een plekje hadden gegeven zag de zee er opeens heel anders uit. Nu kon je zwemmen, het hoog water was wel heel snel gekomen.

Bij laag water lopen de mensen hier over het wad om oesters en wulken te zoeken. Ook rijden er kleine trekkers met karretjes om de oesters van de oesterbanken naar de kust te rijden. Wat een fantastisch gezicht.

We staan hier pal aan zee en dat is te merken, het weer is inmiddels omgeslagen en het regent en stormt. Ik vrees het ergste, we zullen waarschijnlijk de luifel moeten oprollen.

Het is inmiddels zondag en we hebben een vliegende storm achter de rug.

Om 6 uur vanochtend stond de caravan te schudden en klapperden de luiken!

Wat een kabaal. Toen we om 9 uur onze croissantjes gingen halen, zagen we dat er diverse boomtakken waren afgebroken en de trampoline een vlucht had gemaakt de rivier in! We zijn heel erg geschrokken van het natuurgeweld.

Nu schijnt de zon weer alsof er niets gebeurd is en hebben we lekker langs de wandelpromenade gelopen, die hier kilometers lang langs het strand loopt.

Morgen gaan we Saint Nazaire bekijken en Pornic, het is de bedoeling om dinsdag verder te trekken. Nog 1 keer naar de kust en daarna landinwaards.

Het wadOns plekje in Les Moutiers-en-Retz (Loire-Atlantique)