Livers-Cazelles

9 mei 2023 - Livers-Cazelles, Frankrijk

Zondag zijn we vertrokken uit Bujaleuf, omdat het dan heerlijk rustig op de weg was. De Fransen hadden een lang weekend, want 8 mei vieren zij hun bevrijdingsdag. Geen vrachtverkeer dus konden we lekker doorkachelen.

We zijn nu op een camping net buiten Cordes-sur-Ciel. Of wel Cordes in de lucht. Dat komt omdat het plaatsje hoog op de berg ligt en lijkt te zweven in de lucht. Bij aankomst en gisteren prachtig weer, helaas heeft het vandaag pijpenstelen gegoten. Pas vanavond om 7 uur werd het droog en konden we met de hondjes gaan wandelen. Er groeit en bloeit hier van alles! De bermen zien er prachtig uit met allerlei gekleurde bloemen, zoals , sleutelkruid, veldsalie en honderden klaprozen. We hebben hier al heel wat wilde gele bijen gespot, die zie je niet meer in Nederland. Op de camping is het heel rustig, een paar Nederlanders en wat Britten. s’Ochtends wordt er een lekker stokbroodje bij de caravan bezorgd, krakend vers!

We hebben vandaag wel een half uur moeten rijden voor boodschappen, dus we hebben flink ingeslagen.

Het is hier wel mooi, we hebben ook ons droomhuisje gevonden, maar het is voor zover wij weten niet te koop of te huur. We zouden het hier wel uithouden.

Ons droomhuisjeDreigende wolken

1. Madeleine:
    10 mei 2023
    Wat een prachtige omgeving !!dit is echt genieten en vooral dat het nog lekker rustig is overal !
  2. Ingrid:
    10 mei 2023
    Klinkt als genieten daar! En wie weet is er nog zo'n prachtig huis beschikbaar...
  3. Yvonne:
    10 mei 2023
    Prachtig blijf nog maar weg het is hier herfst regen en koud