Cordes-sur-Ciel en Albi

12 mei 2023 - Livers-Cazelles, Frankrijk

Deze week hebben we Cordes bezocht. Het kunstenaarsstadje op de berg. Natuurlijk hebben we iets gekocht, een koppeltje pinguïns , kon niet missen hè.

Het is een behoorlijke klauterpartij die berg op, maar ook wel heel bijzonder.

Het kleine stadspoortje is voorzien van een bel, waar met een hamertje ieder uur de tijd wordt geluid. We moesten het wel hebben van de paar droge uurtjes in de middag. Het is hier best koud en regenachtig.

s’Avonds hebben we lekker gegeten. Jean-Marc de campingeigenaar is van beroep kok en organiseert iedere week een table d’hôtes. Het was een heerlijk driegangenmenu, bovendien heel gezellig zo met 8 personen, allemaal wel Nederlanders (grijs op reis) te eten, drinken en babbelen.

Gisteren zijn we naar Albi geweest, waar we de grote kathedraal hebben bewonderd. Ook daar troffen we het met het weer, op 1 klein buitje na, bleef het gelukkig droog. Wat een leuke plaats is dit, veel gezellige terrasjes en leuke winkeltjes.

Vandaag besloten om morgen toch maar te vertrekken naar de Spaanse kust, het temperatuursverschil is minstens 5°C in de plus.

We zakken dus iets meer naar het zuiden af in plaats van naar Anduze.

De camping waar wij graag heen zouden rekent een enorm bedrag voor de hondjes, € 11!  We zijn wel goed maar niet gek, € 45 per nacht is een hoogseizoenprijs, daar gaan we niet aan beginnen. Het is al duur genoeg!

Ons volgende bericht zal als alles goed gaat dus uit Catalonie komen!

Hasta la vista!

Cordes-sur-CielDe klok van Cordes