L’Estartit

15 mei 2023 - Estartit, Spanje

Zaterdagochtend was het 11°C in Livers-Cazelles het regende weer eens.

Koud en nat dus.

Na het ontbijt hebben we de caravan aangekoppeld en zijn we vertrokken!

Op zoek naar wat warmte! Al is het maar 18°C en droog, dan is het al best!

Het was een redelijk gemakkelijke route in vergelijking met onze eerdere paden, gelukkig geen dorpjes met 20 drempels onderweg.

Wel alles bij elkaar zo’n 4,5 uur rijden!

Om 4 uur in de middag aangekomen in L’Estartit, noord-Spanje.

Het waaide er aardig, maar de temperatuur was wel aangenaam zo’n 19°C. Toen we de luifel op wilden zetten, waaide deze over de caravan en was er een stang losgeschoten.

Gelukkig verder geen schade en maar gewacht tot de volgende dag met het opzetten van de luifel en de zijwand, om een beetje privacy te hebben.

Het is zo echt niet onze camping, echt Spaans, dicht bij elkaar zonder tussenhagen, dus ze kijken het eten van je bord!

Wat ook Spaans is, is het geweldige sanitair, wat een verademing na al die smerige Franse potten zonder brillen en toiletpapier!

Om 6 uur s’avonds alles weer afgebroken, er was een storm op komst!

Gelukkig maar, want degene die het niet hadden gedaan, waren vannacht in de weer en sommige hadden zelfs schade.

Het is hier de hele dag al schitterend weer en goed warm ook, maar helaas ook windstoten van 75 tot 80 km per uur! (Windkracht 6 constant en windstoten met windkracht 8 tot 9 beaufort dus!)

En als we het weerbericht mogen geloven (en dat doen wij) dan blijft het zo tot aanstaande zaterdag, waarna het droge, zonnige maar stormachtige weer voorbij is. Hetgeen inhoudt dat er elke dag een onweersbuitje volgt, meestal is dat s’avonds. Al met al hebben we nog geen avond buiten kunnen zitten!

Jammer dat het weer overal zo van slag is.

Ik denk dat we hier blijven tot 1 juni en dan langzaamaan weer naar boven kruipen langs de route du soleil.

De laatste week van omze vakantie hebben we gepland om in Limburg door te brengen, maar zo ver is het gelukkig nog lang niet.

Plekje Spaanse CampingSuper sanitair

1. Yvonne:
    16 mei 2023
    Prachtig camping mooi sanitair geniet nog maar hier is het nog niks. Misschien volgende week .wij gaan donderdag weer naar Dubia 35 graden heerlijk het is koud