l’Escala, Torroella de Montgri, Palamós en een brandje

28 mei 2023 - Estartit, Spanje

We hebben niet veel ondernomen sinds we in Estartit zijn, maar vooral heel erg genoten van het zonnetje en de warmte.

Na een volle week storm, waarbij onze luifel tot 2 keer toe bijna is gesneuveld, brak inderdaad een droge en warme week aan.

We hebben de plaatsjes Torroella de Montgri, l’Escala en Palamos bezocht .

41 jaar geleden was ik hier voor het eerst en 25 jaar geleden voor het laatst, Torroella is compleet onherkenbaar. Palamós blijft redelijk zoals het was, uitgezonderd de grote moderne jachthaven.De boulevard is verbreed en de retaurantjes gemoderniseerd, maar het heeft nog steeds de zelfde uitstraling. Zelfs de kroeg met het terras op het kruispunt bestaat nog steeds!

Afgelopen dinsdag zaten we op de camping opeens zonder stroom en water, nu gebeurt dat in Spanje wel vaker, dus het verbaasde niemand!

Wel verbazing toen er opeens een hele rookwalm en stank vanaf de voorkant van de camping kwam.

De elektriciteitskast bleek te hebben vlam gevat!

Er moesten 2 brandweerwagens aan te pas komen om het vuur te doven. Helaas zaten we toen echt wel zonder stroom en kon men met geen mogelijkheid zeggen hoelang dat zou gaan duren. Mañana dachten we allemaal. De campingeigenaar maakte echter bekend dat er een nieuwe kast werd geplaatst en er s’avonds om ongeveer half elf weer stroom zou zijn en warm water. We dachten allemaal, ja, ja dat zal wel.

Maar tot onze grote verbazing ging om kwart over tien het licht weer aan!

Ik vraag me af of dat in Nederland ook zo snel zou zijn opgelost.

Morgen is het tweede pinksterdag, die vieren ze hier niet, dus de rust is alweer terug nu op de zondagavond. De Spaanse campinggasten zijn weer naar huis.

We willen dinsdag nog graag naar Girona, woensdag pakken we weer in en beginnen dan langzaam aan de terugreis richting huis.

We maken een stuk of 2 tussenstops en willen dan nog een ruime week in Mesnil-Saint-Père staan en een weekje in Zuid-Limburg.

24 juni hopen we weer heel thuis aan te komen.

Castell de MontgriGemeentehuis Toroella de Montgri

1. Madeleine:
    29 mei 2023
    Goedemorgen !! Wat leuk om jullie reis te volgen ! Gelukkig mooi weer ! Kom maar heelhuids in Limburg aan 🤣😘
  2. Yvonne:
    30 mei 2023
    Goedeavond Maureen en Popke leuk dat jullie ook in palamos waren gingen we vroeger met mijn vader en moeder en tante en oom naar de camping was ik 10 jaar zou wel veel veranderd zien nog een fijne vakantie groetjes Bert en yvonne