Erquy (Bretagne)

19 april 2023 - Erquy, Frankrijk

Maandag aangekomen in Erquy! Wat een fenomenaal uitzicht !

Camping dateert nog uit de middeleeuwen 🤣! Dat wil zeggen toiletten zonder bril en toiletpapier. Je moet hier dus nog met de rol onder je arm naar de toilet.

Het douchewater is zo heet, dat je er thee mee kunt zetten. Jezelf er mee wassen levert 2de graads brandwonden op. Maar de plekken en het uitzicht zijn grandioos, dus wat zul je zeuren over €15 per nacht. Het is een klein dorp, maar in de zomer denk ik afgeladen met toeristen, vandaar de grote Super U.

20 Coquilles voor € 5 en bakken vol met de mooiste garnalen voor een prikje.

Volop genieten dus als je van zeevruchten houdt. Popke is er niet dol op, dus vanavond maar een stukje zalm in het rookoventje klaarmaken met een lekkere frisse salade erbij. Vandaag stond Saint Catz le Guildo op het programma, eens kijken of ik daar wat lekkers uit zee kan verschalken.

Schitterend strand, zo breed dat ze er aan strandzeilen deden. Mooie schelpen gevonden.De hondjes vonden het schitterend. Thuis lopen ze om de plassen heen, maar hier struinen ze door het water. Heel hun buikjes zaten vol met zand!

Lekker terrasje gepakt! De winkels sluiten hier nog tussen de middag.

Echt niet meer van deze tijd! De meeste campings zijn ook dicht van 12 tot 2!

De huizen zijn hier zo mooi en alles ziet er zo Engels uit, dat je je in Engeland waant. We zouden hier best willen wonen, maar hebben al ontdekt dat het onbetaalbaar is! Alleen de hele rijke Fransen hebben hier een zomerhuis, waardoor sommige plaatsjes er heel onbewoond uit zien! Jammer hoor!

Morgen nog een dag met veel wind (te veel om met de caravan te rijden) dus nog een dagje van de zon genieten. Vrijdag rijden we door naar Les Moutiers-en-Retz, naar een strandcamping waar je bij laag water schelpen en oesters kan rapen. Ben benieuwd.

Erquy BretagneUitzicht camping ErquyUitzicht 2 Erquy