Motril

26 mei 2018 - Motril, Spanje

Motril of wel Playa Poniente is niet zo bijzonder! Het heeft een enorm breed strand, wat echter nauwelijks toegankelijk is. Ze proberen het volgens mij af te graven! De hele dag rijden ze er met shovels en vrachtwagens heen en weer om zand en kiezels te verplaatsen! Erg onrustig en vies bovendien! Wel hebben ze een mooie boulevard om te wandelen en te fietsen, maar nauwelijks horeca. Het is hier dus niet echt toeristisch.

Gelukkig zitten we nog geen 5 km van Solabreña vandaan, het mooiste witte dorp van Andalucía. Dat heeft een prachtig strand, wat erg toegankelijk is. De auto is er ook lekker dichtbij te parkeren!  Net als alle stranden in Spanje is het verboden voor honden, maar ja Spanjaarden nemen het niet zo nauw met de regeltjes, dus iedereen zit lekker met de hondjes op het strand. De hysterie die in Benidorm is uitgebroken, waar ze alle stranden hebben gesloten, is hier nog niet uitgebroken gelukkig! Wellicht zijn hier nog geen Portugese oorlogsschepen aangespoeld. Slechts een enkeling waagt zich in het water, niet vanwege de angst voor de reuzekwal, maar simpel omdat het water te koud is!

Morgenochtend voorspellen ze regen, hopen maar dat het meevalt! Ze hebben hier en in Portugal nog nooit zulk onstabiel weer gehad als de laatste maanden. Ik denk dat de zon zich heeft verplaatst naar Nederland. Maar ja, het is hier lekker 25°C voor ons een prima temperatuur. Ook voor de hondjes, want met hun dikke vacht (nog geen trimmer gevonden) hebben zij het al snel te warm. Maandag hopen we door te reizen naar El Campello, het dorp waar mijn ouders hebben gewoond.