Het is hier goed toeven

19 april 2018 - Orpesa, Spanje

Het is hier heerlijk, elke dag zon en een verkoelend windje! Voor de hondjes is het overdag veel te warm, vooral Cesar heeft er last van! Het liefst liggen ze de hele dag in de schaduw!

Elke avond koelt het hier flink af en is het met de hondjes heerlijk wandelen langs het  3 km lange houten voetpad langs zee. De wijn smaakt hier heerlijk en dat maar voor  € 2,64 per fles! De boodschappen zijn hier ook goed te betalen. Ik had bij de Mercadonna 2 overvolle boodschappentassen voor maar € 30!

Elke ochtend een vers stokbroodje op de camping en de sinaasappels hangen hier aan de bomen 😂. Tenminste de netten met sinaasappels die ze hier voor de camping vanuit een auto verkopen, die de kampeerders naast hun caravan in de boom hangen.

Het merendeel van de kampeerders hier zijn 70+ en Duits! De ene camper is nog groter dan de ander, soms zijn het complete touringcars! Ze staan hier vaak al de hele winter en vertrekken nu zo’n beetje da Heim! Ze hebben niet alleen hun honden, maar ook hun boodschappenautootje (Smart of Fiat) en fietsen, scooters en motoren mee!

De hond (Engels bulletje) van de buren heet Anton! Ik moet me echt inhouden om niet te zingen over der Anton auss Tirol 😂😂! Ze zijn niet onaardig hoor die Duitsers maar  het is wel een apart slag! Die mannen komen elke ochtend de doucheruimte al uit in hun ballenknijper (Speedo), wist niet dat dit nog mode was. De piepers worden tijdens het ontbijt geschild, want klokslag 12 moet er gegessen worden.

Anfin, we vermaken ons hier prima, volgende week reizen we verder richting Murcia!

1. Yvonne:
    19 april 2018
    Leuk hè die Duitsers maak maar geen ruzie want dat is verschrikkelijk. Maar geniet maar van je wijntje eet smakelijk 🍳🍗
  2. Ingrid:
    23 april 2018
    Geniet maar lekker van de zon, de stokbrood en de wijn!