Montigny werd Bannes (bij Langres)

9 april 2018 - Bannes, Frankrijk

De reis naar Montigny verliep voorspoedig, nadat we eindelijk doorhadden waarom het navigatiesysteem ons steeds de B-wegen opstuurde. Alleen bleek de camping in Montigny gesloten, want lezen is ook een kunst! Gelukkig lag er 11 km verderop in Bannes nog een camping.

Daar bleek alles zo drassig te zijn dat er alleen op de paden mocht worden gekampeerd. Ze hadden daar in de afgelopen dagen al menig camper en caravan uit de modder moeten slepen. Het schijnt daar al zeker 3 maanden te regenen. Ook de natuur loopt erg achter! Wel groeiden in het weiland mooie gulden sleutelbloempjes en paarse wilde viooltjes! Zo prachtig!

Boodschappen gedaan bij de Intermarche, en dan blijkt later dat het bedrag 2 x van je rekening is afgeschreven. Fransozen blijven boeven! Wel lekker gegeten en een prima wijntje genuttigd!

Morgen op weg naar Saint Donat-sur-Herbasse, dat ligt ongeveer ter hoogte van Valence.

1. Aat Hogendoorn:
    17 april 2018
    In Bannes hebben we weleens overnacht. Vonden we een waardeloze plek met weinig voorzieningen. In Langres, even verderop, mooie garnizoensplaats een veel beter onderkomen gevonden. Na Castellon zou je ook Vinaros kunnen proberen met een prachtig zwemdbad. Onze camper is over een week gerepareerd. Wachten tot na Pinksteren om dan alsnog naar Hongarije te gaan. Gr. Aat en leny