Augustenborg

6 mei 2024 - Augustenborg, Denemarken

Zaterdag op een mooie tijd aangekomen in Augustenborg, Denemarken. Wat een rust en wat een prachtig uitzicht op het fjord. Totaal het tegenovergestelde van den vorige camping! Mooie grote grasplaatsen, maar minimaal sanitair! Oud, maar schoon en functioneel! Een uiterst vriendelijke camping beheerster die ruim de tijd nam  om uit te leggen wat er allemaal te zien is op het eiland Als. Er staat hier maar één ander Nederlands koppel met een vouwwagen en een hond! Verder zijn het Denen en Duitsers van net over de grens, meesten seizoenkampeerders.

Zondag, zoals voorspelt een regendag. We hebben ons vermaakt met de meegenomen puzzelboekjes, 4* woordzoekers en het doen van wat boodschappen bij de plaatselijke SuperBrugsen. Natuurlijk haring in mosterdsaus, tonijnsalade, franskbrød en chokoladepålæg. Voor de avond invalt de luifel maar binnengehaald, want ze voorspellen voor vannacht flinke windstoten.

Vandaag, maandag, de dag goed begonnen door eerst de caravan maar eens uit te mesten. Daarna een lange wandeling gemaakt door het bos en langs het fjord (waar een oudere dame met lef, zojuist een bad had genomen, mij niet gezien het is maar 14°C) richting Hertugsbyens slot. Helaas was deze niet zo mooi om te fotograferen, omdat deze gedeeltelijk in de steigers staat.

Nu lekker buiten voor de caravan van een spaarzaam zonnetje genieten en dit stukje typen. Morgen richting Sønderborg om een pinautomaat te zoeken, omdat we nog steeds geen Deense Kronen op zak hebben. Gelukkig functioneert applepay hier perfect en kunnen we toch shoppen! Wordt vervolgd!

Hertugsbuyen campingHet fjord

1. Carol:
    6 mei 2024
    Mooie plek! Veel plezier in Denemarken 🍀
  2. Yvonne:
    6 mei 2024
    Mooie plaats is ook een mooi kasteel

Jouw reactie