Sønderborg og Nordborg

8 mei 2024 - Sønderborg, Denemarken

Slot NordborgDe Kleine Belt

Dinsdag een tripje naar Sønderborg, plaatsje werd groot omschreven in wikipedia, in werkelijkheid viel het wat tegen. We hebben wel wat Deense kronen gepind bij de bank, puur voor het geval dat! We hebben in het buitenland al eens eerder met een pinstoring te maken gehad en dat is bepaald lastig te noemen.    Na Sønderborg besloten om het eiland rond te rijden en naar Nordborg door te gaan! Wat een prachtig slot staat daar! Je kon er aan de achterkant van een chinees wokpalace koffie en ijsco’s kopen! Er stond een rijtje Nederlanders voor, dus we zijn maar doorgelopen.

Aan het eind van het eiland ligt de zee, de kleine Belt en een paar campings aan het strand.

Op de terugweg boodschappen gedaan bij de Netto en terug op de camping de luifel weer opgezet! Heerlijkin het zonnetje gezeten!

Woensdag, vandaag wasdag en boodschappen doen! Ook voor morgen, want dan is alles gesloten ivm hemelvaartsdag! Ze verwachten hier een drukke en volle camping tot en metde pinksteren.

Wij zijn van plan om vrijdag door te rijden naar Bredebro, aan de westkust. We hebbben daar een camping geboekt tot woensdag de 15de, waarna we wat noordelijker willen gaan.

1. Ingrid:
    8 mei 2024