Vergeten! Dag van de Arbeid!

28 april 2018 - Mazarrón, Spanje

Dom, dom, dom! Hoe hebben wij nu kunnen vergeten dat het 1 mei de dag van de Arbeid is! Iedereen in Europa is dan immers vrij! Ja, klopt behalve Nederlanders! Komende dinsdag werkt er dus niemand hier in Spanje, en de maandag dus ook maar niet! De hele camping liep hier gisteravond en vandaag dus vol! Ze zijn hier gek met kamperen, eten, kletsen, zonnen en feestvieren!

Morgen zouden wij naar Torre del Sal, maar als deze camping (400 plaatsen) al vol is, hoe zou het dan daar zijn (173 plaatsen)! Dus besloten om hier maar tot woensdag te blijven staan. Dat is geen straf, want het is hier zo’n mooie omgeving. Geen hoogbouw, nog een echt mooi Spaans dorp aan zee, tussen de bergen ingeklemd. Vanmorgen kwam er op eens dikke mist van de bergen en uit zee! Wonderlijk genoeg was die in 2 uurtjes al door de zon opgelost!

Naast onze camping ligt nog een verlaten camping aan de riviermond, hetgeen er nogal triest uitziet. Inmiddels kennen we het verhaal. In 1986 heeft de Gota Fria hier genadeloos toegeslagen en Bolnuevo een tragedie bezorgd! De rivier was veranderd in een kolkende watermassa, deze heeft de hele camping weggevaagd, met caravans en vakantiegangers. Hierbij zijn er helaas ook slachtoffers gevallen! De dijken zijn inmiddels versterkt, maar de camping hiernaast mag niet meer worden herbouwt uit veiligheidsoverwegingen! Luguber idee eigenlijk!”

Maar ja, overal in de wereld gebeuren dit soort dingen. Je moet altijd maar hopen dat je niet op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent! Wij blijven dan ook nog maar even genieten van het Spaanse weer en de gezelligheid! We gaan zo aan een glas Rioja Rosado met wat tapas!