Onaardige, aardige en eigenaardige Fransozen

21 juni 2018 - Mesnil-Saint-Père, Frankrijk

Herinneringen hebben ons naar Anduze gebracht, we zijn er nu wel klaar mee! Om maar meteen te zeggen, dit waren de onaardige Fransen! De Cevennen en de Gardon blijven fantastisch! De camping een flinke afknapper! Je zou denken, dan blijf je daar toch geen 13 dagen staan? Maar het plekje waar we stonden was zo mooi! De camping is aangesloten bij De Yelloh organisatie, dat was die in Portugal ook! Het tarief voor de extra hond bedraagt daar maar liefst € 6 per dag, maar daar krijgt de hond dan wel wat voor, uitlaatmogelijkheden, poepzakjes en goede vuilnisbakken en speciale hondendouches. In Portugal vonden ze dat zo’n klein hondje wel voor € 3 mocht! Nou in Anduze niet hoor! € 6 en niks minder en verplicht uitlaten buiten de camping, geen zakjes en vuilnisbakken en geen speciale douches, maar ook een verbod om ze elders te wassen! Daar was het water niet voor bestemd! Betalen maar geen enkele tegenprestatie, volgens de wet volgens mij zelfs niet toegestaan.

De laatste dag met betalen ging het ook nog eens mis! Eerst kreeg ik geen ACSI tarief, omdat ik bij aankomst mijn kaart niet had laten zien, maar dat had ik wel, ze hadden het gewoon niet genoteerd! Zij boos, maar ik ook! Toch het goedkope tarief gekregen! Vervolgens was het pinnen niet gelukt volgens hen, dus moest ik op een andere manier betalen, het liefst cash, maar dat had ik niet, dus nogmaals gepind met de creditcard. Wat bleek toen ik mijn rekening bekeek, mooi wel 2 x betaald. Gelukkig met de creditcard en niet cash, dus straks in overleg met de bank kan ik het gewoon terugvorderen! De eigenaresse riep venijnig a bientot! Nou ik denk het niet!

Gisteren naar Anse gereden net boven Lyon voor één overnachting. Om 12:40 uur kwamen wij aan bij de camping, bleek deze tot 14:00 uur gesloten. Kwam de eigenaar net aanrijden en deze opende voor ons de poort en we mochten zelf een mooie plek uitzoeken. Kom na 14:00 uur maar zeggen waar je staat dan regelen we het wel. Aardige Fransoos dus! Vanmorgen een heerlijk stokbroodje en croissantjes gehaald op de camping. We hebben in 2008 ook eens op camping Les Portes du Beaujolais gestaan hij was nu veel mooier begroeid! Een aanrader dus, al hoor je wel de weg en de trein.

Vandaag aangekomen in Mesnil-Saint-Père op camping Le Lac d’Orient aan het gelijknamige meer. Prachtige omgeving in de Campagne-Ardennen. Kregen we een mooi plekje aangewezen. Kwamen wij daar aan, stond er een Fransman met een enorne kegel met zijn vrouw te kegelen. De alcoholwalm kwam ons tegemoet. Toen ik zei dat hij op ons plekje stond, gaf hij aan dat dat onjuist was. Samen naar de receptie gelopen, hij mopperen ik mopperen! Bleek de receptie een fout te hebben gemaakt. Nu staan we op plekje 2, maar de Fransman vond mij crazy en liet een briefje voor mij achter met de mededeling dat we naar huis moesten gaan en dat de Fransen ons niet nodig hadden. Wel omringt met rode hartjes en de woordjes ‘love’ , dit was de eigenaardige Fransman dus. Die om vier uur vanmiddag met zijn zatte kop gewoon achter het stuur kroop en met vrouw en twee kindjes op weg naar huis ging! Ik hoop echt dat ze heel zijn aangekomen.

We willen hier tot maandag of dinsdag blijven en rijden dan naar Namen, om daar nog een middagje te slijten op camping nummer 19 en hopen dan woensdag weer thuis te zijn!