Zigeunerplaatsje El Rocio

23 mei 2018 - El Rocío, Spanje

Vanmorgen al vroeg vertrokken uit Luz, want de komende week wordt er voor Portugal heel slecht weer voorspelt. Als we ergens geen zin in hebben is het om 4 dagen in de caravan opgesloten te zitten! We zijn terug in Spanje, vlak bij Huelva, in het meest bijzondere plaatsje wat ik ooit gezien heb! Het is het pelgrimsoord van de zigeuners en die vieren hier ieder jaar met Pinksteren de verschijning van Maria! Tot vandaag was hier geen campingplekje, hotel of ander logement te vinden.

We kwamen hier aan in donderend geweld! Een hele heftige onweersbui. Gelukkig werd het al snel weer droog en konden we het plaatsje aan dit prachtige natuurgebied bezoeken. Alle straten zijn hier gewoon van zand!!!! Je zult hier maar wonen! Iedere avond zand in huis, je eten en als je pech hebt ook nog in je bed 😂 De kerk met Maria is het pronkstuk van de plaats! Het enige wat bestraat is, is de boulevard langs het moeras Arroyo de la Rocina, met zijn prachtige flamingo,s. De mooiste vogels van Spanje worden hier gespot, het is een paradijs voor ornithologen. Wij hebben tot nu toe slechts de witkop, witte kwikstaart en de blauwe ekster gespot en dat vinden we al heel wat!

Morgen vertrekken we alweer uit deze zandbak (want ook de camping heeft zandstraten en plaatsen). Want de hondjes lopen in en uit de caravan en die was zo lekker schoon ☹️. Door de hevige stortbui is de buitenkant en de auto nu wel lekker schoon gespoeld. We hopen morgen 400 km te rijden langs Sevilla en Granada, steden die we gelukkig al kennen. We hopen Motril te halen en daar tot a.s. maandag te blijven, met als wens dat de volgende stopplaats El Campello zal zijn (sweet memories).